Multiple praksisværksteder

Baggrund og formål for projektet

Formålet med projektet er at få opdateret værksteder, hvor eleverne kan møde og arbejde med nye teknologier, som har en stor betydning for den faglige læring, motivation og stolthed over uddannelsens udbud. Der søges at skabe et læringsrum, hvor nye erfaringer kan tages direkte med ud i praktikken. Samtidig lægges der op til, at eleverne opnår en teknologiforståelse og lærer at arbejde med bæredygtighed og grøn omstilling, her med fokus på digitaliseringens del i praksis.

Indsats

Der skal etableres tre værkstedsbaserede praksismiljøer, hvor der opstår mulighed for et godt samspil mellem faglighederne på arbejdspladser, som eksempelvis en byggeplads. Her kommer både struktørene, murerne, elektrikere, smede og transport i spil, og derfor er det essentielt at skabe større sammenhængskraft mellem fagområderne, så de tilsammen kan stå i spidsen for bæredygtige byggerier og løse de komplekse udfordringer heri.

Mål

Målet for projektet vil derfor være, at elever både skal beherske tekniske færdigheder, men også indgå i samarbejde, hvor de er med til at yde vigtige og grønne bidrag, som kan tydeliggøre deres bredde faglige vifte, og dermed opnå den rette anderkendelse.

Offentlighedsarbejde og sociale medier

Lead:

CELF

Samarbejde med:

Foreningen for Fleksibel Læring i Danmark

Bevillingsgiver:

Nordea Fonden

Samlet økonomi for projektet:

9.556.413 kr.

Projektperiode:

Januar 2024 – December 2024